Volg ons

Blijf op de hoogte van de laatste updates en volg ons op:

facebook icoon vierkant 400x400

Volg ons op Facebook

Dagreis WGroep Made gevarieerd en gezellig

doesburg
Op woensdagmorgen 2 mei om half 9 gingen we op pad voor de dagreis naar de IJselhoeve in Hanzestad Doesburg. Op het programma stond een rondrit, een heerlijke lunch met muziek en afsluitend diner.

Na de aankomst met koffie en thee met appeltaart gingen we een rondrit maken met een gids die ons alles vertelde over de streek. Daarna een lekkere lunch waar iedereen zoveel kon eten als je maar wilde. Er was genoeg in ieder geval genoeg. Na de lunch was er tijd voor muziek. Twee figuranten brachten liedjes ten gehore van de Jantjes. De stemming zat er goed in.

Tot slot nog een lekker diner en als dessert natuurlijk een heerlijke ijsco. Na deze geweldige dag was de dagreis weer om. De dagreis begon met iemand die zich had verslapen en een mevrouw die zich tijdens de dagreis niet goed voelde. Zij was eerder naar huis gegaan, maar voor alle andere medereizigers was de dagreis wederom geslaagd.

Groetjes,
Anneke Netten

Foto'sDagreis Doesburg - Ijsselhoeve

Geslaagde dagreis naar Maastricht (GAIA ZOO)

Een aantal keer per jaar organiseert W-Groep Made voor zijn leden leuke dag - en meerdaagse reizen. Afgelopen woensdag 18 Oktober ging de reis naar Maastricht met een tussenstop in GaiaZOO in Kerkrade. Na afloop werd er gedineerd op een vertrouwd adres.

Dagreis Maastricht 1
Om 7.45 uur ‘s morgens (het was nog donker) vertrokken de leden van W-Groep Made met 45 personen (1 persoon was ‘s nachts ziek geworden) naar GaiaZOO in Kerkrade. Het gezelschap werd om 10.00 uur met koffie, thee en lekkere vlaai verwacht, maar door een file liep de planning iets anders. Anneke; “Van de dierentuin heb ik niet zoveel gezien, maar de koffie maakte veel goed.” Na, een helaas, korte tussenstop vertrok de bus zoals planning naar Maastricht, want daar werden ze ook weer op tijd verwacht. Op tijd aangekomen bij de Maaspromenade scheepten het gezelschap in voor een rondvaart over de Maas. Met prachtig weer en geweldig uitzicht werd er aan boord genoten van een lekkere lunch, want er was genoeg, en daarna vrijetijdsbesteding; ieder kon zijn of haar gang gaan. Om 16.30 uur was iedereen weer in de bus en op naar Soerendonk naar Partycentrum Antoine voor een heerlijk diner. Het weer was goed, de chauffeur was goed en de reizigers hadden goede zin. Wat wil je nog meer???

Het bestuur van W-Groep Made kijkt terug op een geweldige dagreis en bedankt alle medereizigers voor hun deelname. Hartelijk dank en tot de volgende reis.

Bekijk hier alle foto’s

5-daagse vakantiereis Lochmühle

Lochmuhle WGroepMaandag 19 juni t/m Vrijdag 23 juni 2017

Beste leden,

Op 19 Juni gingen we vol goede moed weer op pad om 5 dagen heerlijk te genieten naarLochmühle. Een goed hotel, heerlijk eten en drinken, wat wil je nog meer?

HOTEL LOCHMÜHLE - Eifel - Enjoyhotel Lochmühle in het wijndorp Mayschoß, is gelegen in de Eifel midden tussen de wijnbergen aan de rivier de Ahr.

Dag 1: Op de eerste dag vertrokken we van Made naar Velden in Limburg waar we koffie met vlaai genuttigd hebben. Toen richting Duitsland waar we langs het NETTENDAL kwamen. Een korte tussenstop nog langs de bruinsteenkoolmijn met de afgravingen waar veel dorpen voor moesten wijken. En toen door naar ons hotel waar we hartelijk werden ontvangen en onze sleutels kregen. In de avond genoten we van een lekker diner.

Dag 2: Op de 2de dag gingen we richting Pelm naar het Adler en Wolfspark Kasselburg nabij de bekende plaats Gerolstein met demonstaties van vrij vliegende steenarenden-valken-wouwen- gieren en uilen. In het wolfsravijn leeft de grootste wolvenroede van West –Europa. Het gehele park is 20 ha groot en herbergt naast de wolven-roofvogels én uilen ook wilde zwijnen. Na deze interessante uitstap terug naar het hotel en een vrije middag om de omgeving van het hotel te verkennen.

Dag 3: Het was de bedoeling dat we naar Trier zouden gaan, maar het was zo warm en dan zo lang rijden, dus is het Cochem geworden en daar was het ook warm.

Dag 4: Op de 4de dag hebben we een prachtige tocht op de Eifel gemaakt met veel bezienswaardigheden. We kwamen aan in het stadje Bad Munstereifel waar nog vrijwel een geheel intacte stadsmuur staat inclusief vier poorten. Bovendien een zogenoemde City Outlet met 30 merkwinkels. Voor iedereen was dit een afwisselende dag.

Dag 5: Na ons laatste “Enjoy ontbijtje” zit onze mooie reis er helaas weer op en nemen we afscheid. Op weg naar huis rijdt het gehele gezelschap naar Koningswinter aan de Rijn. Om 13.00 uur gaan we aan boord van de Poseidon en varen we naar Bonn. Na ons bezoek aan Bonn rijden we om 15.00 uur weer richting Nederland waar we in Soerendonk nog een lekker afscheidsdiner hebben genuttigd.

Opnieuw was het weer een fijne reis en helaas is onze Anneke goed ziek geworden. Anneke wil graag iedereen bedanken voor het medeleven van haar ziek zijn en voor de opbeurende woorden. Ook vond ze het fijn dat de medereisgenoten ook na thuiskomst haar een bezoekje met bloemen brachten tot zelfs een prachtige fruitmand.

Hopelijk zien we elkaar weer tot de volgende reis.

Gr. Anneke

Bekijk hier de foto's5-daagse vakantiereis Lochmühle

Dagreis Historisch Hellendoorn

HelledoornDagreis op woensdag 3 mei 2017

Naar Historisch Hellendoorn

Een leuke dag met een bezoek aan diverse musea in het historisch Helledoorn.

Op woensdag 3 mei vertrokken we uit Made voor een dagje Historisch Hellendoorn. Met 50 personen en veel regen gingen we richting het noorden en al gauw werd het droog.

In Hellendoorn aangekomen gingen we eerst naar Gerrit Valk’s Bakkerij en IJsmuseum (incl. rondleiding, bakdemonstratie en hoe ze vroeger ijs maakten)
Een lekker bakje koffie of thee met Kozak of gevulde koek uit eigen bakkerij. Daarna gingen we naar Landgoed Schuilenburg voor de lunch, want daar had iedereen wel zin in.
Daarna met 2 paardentrams op stap door de omgeving Hellendoorn door bossen en heide. Heel mooi, maar jammer dat de hei nog niet bloei stond
Toen wat gedronken in de Gulle Goedzak en naar het Museum van Erve Hofman (incl. rondleiding en demonstraties van kantklossen, garen spinnen en hoe je een Kabinet (is grootte kast) moet vullen. Het lag er allemaal opgerold in en alles op volgorde dat bleef zo tot aan de dood. Heel interessant.
Daarna weer naar het Landgoed Schuilenburg voor het avondeten. Een heerlijk warm /koud buffet en kwam er een einde aan een fijne gezellige dag. Om 19.00 uur bracht Jopie van Brabant Expres ons weer naar Made

Iedereen bedankt en tot een volgende reis!

Groetjes,
Anneke Netten
namens Bestuur W-Groep Made

Of bekijk hier de foto’s.

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.